SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:c741d134-0d18-4908-9013-cefb2d9048bf"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:c741d134-0d18-4908-9013-cefb2d9048bf" > Smartphones and the...

Smartphones and the reconfiguration of retailscapes: Stores, shopping, and digitalization

Fuentes, Christian, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies, University of Gothenburg
Bäckström, Kristina, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies
Svingstedt, Anette, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies
Lunds universitet Institutionen för service management och tjänstevetenskap. (creator_code:org_t)
2017
Engelska.
Ingår i: Journal of Retailing and Consumer Services. - Elsevier. - 0969-6989.
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of this paper is to examine and conceptualize how the integration of smartphones is reconfiguring the retailscapes of stores and the implications that this has for retailers and consumers. Departing from an understandingof retailscapes as socio-material assemblages and drawing on an ethnographic study of mobile shopping, this paper shows how the integration of smartphones into the activities of in-store shopping is reconfiguring how store space is enacted. The integration of this digital device reorganizes the activities of shopping, and new informationscapes, socialscapes, and experiencescapes unfold as a result. In the process, stores are reconfigured, agencies change, and the relationship between consumers and retailers is remade.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

digitalization
Mobile shopping
Retail space
Retailscapes
Ethnographic method

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy