SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:30eec856-571d-4725-942a-4c27a4698267"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:30eec856-571d-4725-942a-4c27a4698267" > Mobile phones and t...

Mobile phones and the practice of shopping : A study of how young adults use smartphones to shop

Fuentes, Christian, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies, University of Gothenburg
Svingstedt, Anette, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies
Lunds universitet Institutionen för service management och tjänstevetenskap. (creator_code:org_t)
2017
Engelska 10 s.
Ingår i: Journal of Retailing and Consumer Services. - Elsevier. - 0969-6989. ; 38, s. 137-146
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of this paper is to explore, illustrate and conceptualise how the introduction of mobile phones transforms the practice of shopping. Drawing on a focus group study of young adults and making use of Practice Theory, this paper shows that the introduction of mobile phones reconfigures the practice of shopping subsequently transforming the agency of consumers. Mobile phones enable consumers to access, store, and process information in new ways; supporting new modes of social shopping, enabling consumers to change the experience of shopping, and making them better equipped economic actors with more access to financial systems and new calculative capacities. While this new agency is beneficial to consumers, it also causes them stress and anxiety.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)

Nyckelord

Digitalisation
Focus groups
Mobile shopping
Practice theory

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fuentes, Christi ...
Svingstedt, Anet ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Tvärvetenskaplig ...
Artiklar i publikationen
Journal of Retai ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy