SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:30eec856-571d-4725-942a-4c27a4698267"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:30eec856-571d-4725-942a-4c27a4698267" > Mobile phones and t...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00003083naa a22003493a 4500
001oai:lup.lub.lu.se:30eec856-571d-4725-942a-4c27a4698267
003SwePub
008080901s2017 xx |||| |0|| 0|eng d
024a 850204683442 scopus
024a 10.1016/j.jretconser.2017.06.0022 doi
040 a (SwePub)lu
042 9 SwePub
072 7a art2 swepub-publicationtype
072 7a ref2 swepub-contenttype
100a Fuentes, Christian,u Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies, University of Gothenburg4 aut0 (SwePub:lu)msm-cnf
2451 0a Mobile phones and the practice of shopping : A study of how young adults use smartphones to shop
300 a 10 s.
500 a Published
500 a 2
5208 enga The aim of this paper is to explore, illustrate and conceptualise how the introduction of mobile phones transforms the practice of shopping. Drawing on a focus group study of young adults and making use of Practice Theory, this paper shows that the introduction of mobile phones reconfigures the practice of shopping subsequently transforming the agency of consumers. Mobile phones enable consumers to access, store, and process information in new ways; supporting new modes of social shopping, enabling consumers to change the experience of shopping, and making them better equipped economic actors with more access to financial systems and new calculative capacities. While this new agency is beneficial to consumers, it also causes them stress and anxiety.
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Annan samhällsvetenskapx Tvärvetenskapliga studier2 hsv//swe0 (SwePub)50901
650 7a SOCIAL SCIENCESx Other Social Sciencesx Social Sciences Interdisciplinary2 hsv//eng0 (SwePub)50901
653 a Digitalisation
653 a Focus groups
653 a Mobile shopping
653 a Practice theory
700a Svingstedt, Anette,u Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies4 aut0 (SwePub:lu)msm-asv
7108 swea Lunds universitet.b Institutionen för service management och tjänstevetenskap.4 org0 (SwePub:lu)v1000682
7108 enga Lund University.b Department of Service Management and Service Studies.4 org0 (SwePub:lu)v1000682
773t Journal of Retailing and Consumer Servicesd Elsevierx 0969-6989g 38, s. 137-146q 38<137-146
8564 8u http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2017.06.002z FULLTEXT
8564 8u http://lup.lub.lu.se/record/30eec856-571d-4725-942a-4c27a4698267y Till lärosätets (lu) databasx lärosäteslänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fuentes, Christi ...
Svingstedt, Anet ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Tvärvetenskaplig ...
Artiklar i publikationen
Journal of Retai ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy