SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/254046"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/254046" > Making a Market for...

Making a Market for Alternatives: Marketing Devices and the Qualification of a Vegan Milk Substitute

Fuentes, Christian, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies, University of Gothenburg
Fuentes, Maria, (författare)
University of Gothenburg
Lunds universitet Institutionen för service management och tjänstevetenskap. (creator_code:org_t)
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centre for Retailing. 
visa fler...
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK). 
visa färre...
2017
Engelska.
Ingår i: Journal of Marketing Management. - 1472-1376. ; 33:7-8, s. 529-555
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of this paper is to describe, conceptualise and critically discuss how and with what consequences marketing is used to construct a mass market for vegan substitutes. Drawing on the concepts of the marketing device and qualification, it shows how Oatly – a Swedish company making oat-based products – enrols three sets of marketing devices, i.e. digital media, packaging and stores, to simultaneously ‘alternativise’ and ‘convenienise’ its range of vegan products. The result is the material and discursive construction of a range of vegan products that is qualified as different enough from conventional dairy products to be an attractive alternative, but similar enough to fit into existing practices of shopping for food, cooking and eating. By qualifying products along multiple registers, Oatly constructs ‘plastic’ products, which can be consumed, for various reasons, by various groups of consumers thus enacting a multi-niche market for its products.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

vegan consumption
food substitutes
sustainability
alternative
market devices
qualification
Vegan consumption

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy