SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/213508"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/213508" > Risk Stories In the...

Risk Stories In the Media: Food consumption, risk and anxiety

Fuentes, Maria (författare)
Fuentes, Christian, (författare)
Lunds universitet, Lund University, Samhällsvetenskapliga fakulteten, Faculty of Social Sciences, Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar, Departments of Administrative, Economic and Social Sciences, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Department of Service Management and Service Studies
Lunds universitet Institutionen för service management och tjänstevetenskap. (creator_code:org_t)
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centre for Business in Society. 
visa fler...
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centre for Retailing. 
Göteborgs universitet Handelshögskolan. Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK). 
visa färre...
2015
Engelska.
Ingår i: Food, Culture and Society: An International Journal of Multidisciplinary Research. - 1552-8014. ; 18:1, s. 71-87
Läs hela texten (FULLTEXT)
visa fler...
Läs hela texten (FULLTEXT)
visa färre...
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Although media-fueled food scares are often described as linked to consumers’ food anxieties, previous studies of food consumption have failed to explore fully how foodscare reports add to consumers’ anxieties. Using a relational theory of risk and a narrative approach, this article highlights how food-scare reports, through various risk accounts, create anxiety-inducing stories where consumers are appointed as handlers of conflicting food risks. Based on material collected from a 2009 Swedish food scare, the article suggests that food-scare reports construct multiple conflicting risks. The analysis also shows that news reports make consumers responsible for handling these risks and, in addition, involve conflicting instructions regarding how consumers should handle the risks described. The article concludes that it is the combination of conflicting risks and conflicting prescriptions for handling those risks that feeds consumers’ anxieties.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Sociologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Sociology (hsv//eng)

Nyckelord

food consumption
risk
anxiety
food scares
media
narrative

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy