SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-19466"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-19466" > Frequency of Negati...

Frequency of Negative Critical Incidents and Satisfaction with Public Transport Services. I

Friman, Margareta, (författare)
Karlstads universitet, Centrum för tjänsteforskning, Karlstads universitet, Avdelningen för psykologi, Karlstads universitet, SAMOT
Edvardsson, Bo, (författare)
Karlstads universitet, Centrum för tjänsteforskning, Karlstads universitet, Avdelningen för företagsekonomi, Karlstads universitet, SAMOT
Gärling, Tommy, (författare)
Göteborgs universitet
Karlstads universitet Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT. Centrum för tjänsteforskning. (creator_code:org_t)
Karlstads universitet Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT. Avdelningen för psykologi. (creator_code:org_t)
visa fler...
Karlstads universitet Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT. SAMOT. (creator_code:org_t)
Karlstads universitet Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT. Avdelningen för företagsekonomi. (creator_code:org_t)
visa färre...
2001
Engelska.
Ingår i: Journal of Retailing and Consumer Services. - 0969-6989. ; 8:2, s. 95-104
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • A mail survey was conducted to investigate factors affecting public transport users´ satisfaction with the service. The respondents were residents of a metropolitan area of Sweden. A model was proposed and estimated using the maximum-likelihood method available in LISREL VIII. In the model, overall cumulative satisfaction is positively related to attribute-specific cumulative satisfaction which in turn is negatively related to the remembered frequency of negative critical incidents. In addition, measurement models indicated that both attribute-specific satisfaction and the frequency of negative critical incidents are related to treatment by employee, reliability of service, simplicity of information, and design.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology (hsv//eng)

Nyckelord

Critical incidents
Satisfaction
Public transport service
Business Administration
Företagsekonomi
Psykologi
Psychology

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Friman, Margaret ...
Edvardsson, Bo
Gärling, Tommy
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Psykologi
Artiklar i publikationen
Journal of Retai ...
Av lärosätet
Karlstads universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy