SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-7902"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-7902" > Direct and indirect...

Direct and indirect effects on households’ intentions to replace the old car

Marell, A. (författare)
Davidsson, Per, 1957- (författare)
Högskolan i Jönköping, JIBS Entrepreneurship Centre, Högskolan i Jönköping, Internationella Handelshögskolan, Högskolan i Jönköping, IHH, Företagsekonomi, Högskolan i Jönköping, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)
Gärling, T. (författare)
visa fler...
Laitila, T. (författare)
visa färre...
Högskolan i Jönköping Internationella Handelshögskolan. JIBS Entrepreneurship Centre. (creator_code:org_t)
Högskolan i Jönköping Internationella Handelshögskolan. (creator_code:org_t)
visa fler...
Högskolan i Jönköping Internationella Handelshögskolan. IHH, Företagsekonomi. (creator_code:org_t)
Högskolan i Jönköping Internationella Handelshögskolan. IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management). (creator_code:org_t)
Umeå universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE). (creator_code:org_t)
Umeå universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Statistiska institutionen. (creator_code:org_t)
Göteborgs universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Psykologiska institutionen. 
visa färre...
2004
Engelska.
Ingår i: Journal of Retailing and Consumer Services. - 0969-6989. ; 11:1, s. 1-8
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • With the purpose of testing the hypothesis that households' intentions to replace their old car have a direct negative relationship to its perceived quality ('current level') and a direct positive relationship to their aspirations for a new car ('aspiration level'), a rotating panel of car owners were interviewed every fourth month during 2 years. In this data set the hypothesis received support. In addition the results showed that the age of the car, the total number of miles driven, and the number of anticipated repairs affected the current level, whereas marital status, the number of children, consumer confidence, and environmental concern affected the aspiration level.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology (hsv//eng)

Nyckelord

SOCIAL SCIENCES Business and economics Business studies
SAMHÄLLSVETENSKAP Ekonomi Företagsekonomi
Car owners
Replacement decision
Purchase intention
car owners
replacement decision
purchase intention
Consumption
automobile
decision making

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy